NOVEL DESTINASI IMPIAN TINGKATAN 1

SINOPSIS

JOHARI : TERUSKAN PERJALANAN INI

Firdaus merayu kepada abang Johari dengan lirih, hampir kehabisan tenaga. Dia sudah tidak mampu meneruskan perjalanan. Abang Johari tersenyum sinis memandang Firdaus.Memang dia cukup sedar, Firdaus kelihatan begitu letih. Kemudian abang Johati mengalihkan pandangan kepada Azlina yang asyik mengambil gambar bunga lalang di tanah terbiar. Azlina sebaik sahaja sampai di hadapannya, abang Johari mengatakan eloklah jika Azlina mengambil gambar bunga lalang itu. Itu lambang kekayaan orang-orang di sini sebab itu tanah yang boleh mengeluarkan hasil dibiarkan menjadi taman lalang. Azlina segera tergelak apabila mendengar kata-katanya.



Abang Johari cuba menaikkan semangat Firdaus. Dia mengingatkan semula tujuan mereka berbasikal iaitu untuk menyahut cabaran datuk dan meliahat tanah air yang merdeka ini secara lebih dekat. Sesekali abang Johari menoleh Firdaus di belakang. Dia melihat kayuhan Firdaus semakin lama semakin perlahan. Mampukah dia sampai ke destinasi? Pertanyaan itu segera menyerbu ke benak Johari.

Comments

  1. tus-chin-tru: Titanium dioxide in food | TITaniumART
    TUS-chin-tru: Titanium dioxide titanium scrap price in food. westcott titanium scissors This is the origin of TUS-chin-Tru. In urban titanium metallic Chinese origin, the tus-chin-tru titanium nose jewelry is often called titanium plate a "shipwreck"

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts